Skip to main content

Accelerated Reader

What is Home Connect?

Home Connect
 

Renaissance Home Connect improves the school-to-home connection by allowing parents and students to log in to a website and view the student’s reading progress towards goals. Access to online results promotes discussion between parents and students, which motivates students and can make reading practice even more effective. In addition, parents can specify up to six email addresses to receive automatic updates in English or Spanish on their student’s reading progress.

To obtain your child's log in information, please contact his/her teacher.

 


 

News

Home Connect data is up to date and active.

Login into our system by clicking on the Home Connect icon.

 

Point Club Summary Report

Downloaded 11/29/2016

Month
S
M
T
W
T
F
S
Month
Sun
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat

Que es Home Connect?

Home Connect
 

Renaissance Home Connect es un medio que conecta a la escuela y el hogar para mantener informados a los padres sobre el progreso desus hijos respecto a las metas de Accelerated Reader, así como para alentar al joven a practicar la lectura en casa.

¿Cómo puede ayudar Renaissance Home Connect a mejorar el progreso de mi hijo(a) en la lectura?

• Usted puede ver el progreso de su hijo(a) respecto a los objetivos de lectura y de certificación de lector, y ver todos los libros que su hijo(a) haya leído y las pruebas que su hijo(a) haya tomado.

• Puede utilizar una nueva herramienta de búsqueda en línea, AR BookFinder, para buscar los libros más adecuados utilizando criterios como: autor, tema o nivel de lectura.

• Puede recibir mensajes de correo electrónico con los resultados de los exámenes de Práctica de Lectura y de Práctica de Vocabulario, y tener los vínculos al sitio Web donde se puede comprobar el progreso.

Para mas informacion contacte al maestro/a de su hijo/a para que le de la informacion requerida para entrar al sistema.